تاریخ انتشار : دوشنبه 9 بهمن 1402 - 2:13
کد خبر : 2140

زحمات دیگران را مصادره نکنیم

سیدمجید حسینی نژاد

واقعیت های پتروسینای رامشیر

واقعیت های پتروسینای رامشیر

*شروع به کار مجلس یازدهم* : ۷ خرداد ۹۹   *کلنگ زنی پروژه ی افزایش و نگهداشت مارون ۲ و ۵* : دوازدهم شهریور ۹۹ دقیقا ۶۷ روز بعد از روی کارامدن مجلس یازدهم و روی کار امدن حاج ابراهیم متینیان ،کلنگ زنی و شروع به کار پروژه ی مشهور به پتروسینای رامشیر با حضور

*شروع به کار مجلس یازدهم* : ۷ خرداد ۹۹

 

*کلنگ زنی پروژه ی افزایش و نگهداشت مارون ۲ و ۵* : دوازدهم شهریور ۹۹

دقیقا ۶۷ روز بعد از روی کارامدن مجلس یازدهم و روی کار امدن حاج ابراهیم متینیان ،کلنگ زنی و شروع به کار پروژه ی مشهور به پتروسینای رامشیر با حضور قالیباف رییس مجلس ، شریعتی استاندار ، عباسی رییس کمیسیون انرژی ، محمدی مدیر مناطق نفتخیز ، اینجانب به عنوان فرماندار رامشیر و جمع کثیری از مردم و مسئولین محلی استارت زده شد.

بسته قراردادی مارون ۲ و۵ یکی از بسته های طرح نگهداشت و افزایش تولید شرکت مناطق نفتخیز جنوب است که با اعتبار ۷۳ میلیون یورو اجرا می‌شود و شامل اجرای ۶ پروژه روسطحی و حفاری ۱۴ حلقه چاه توسعه‌ای و تعمیری است. چهار درصد اعتبار این بسته نیز یعنی به میزان ۲.۹۲ میلیون یورو صرف پروژه‌های مرتبط با حوزه مسئولیت‌های اجتماعی خواهد شد.

پیمانکار برنده مناقصه بسته‌های قراردادی مارون ۲ و ۵ و همچنین مارون ۶ از طرح توسعه ۲۸ مخزن، شرکت تنکو است.

طرح بزرگ توسعه ۲۸ مخزن جنوب یکی از طرح های راهبردی و بزرگ دولت روحانی بود که با پیگیری های مهندس زنگنه وزیر نفت با جدیت دنبال می شد و در دولت جدید تا حدود زیادی از دستور کار خارج شد.

این پروژه که عمده ی استعلامات ان در سال ۹۸ انجام گرفته بود و اسناد ان موجود است پس از پیگیری های فراوان حاج اقبال محمدیان و مجموعه فرمانداری رامشیر و جلسات زیادی که با مدیران نفتی پیرامون سهم رامشیر در مجموعه ی معروف به طرح O1 در فرمانداری امیدیه ، شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری ، مناطق نفتخیز جنوب و …. صورت گرفته بود به دست امد.

همچنین بخوانید:  نکاتی در باب همایش روز بزرگداشت رامشیر

اتفاقا در اخرین جلسه که تحت عنوان *کمیسیون کارگری اداره کل سیاسی استانداری* برگزار شد سرهنگ پاینده به نمایندگی از نماینده شهرستان شرکت داشت و شاهد دفاع سرسختانه ی ما از حق و حقوق مردم رامشیر و ضرورت توجه شرکت نفت به مسئولیت های اجتماعی خویش بودند که در ان جلسه مدیر حقوقی شرکت قول تسریع در اجرای پروژه افزایش و نگهداشت مارون ۲ و مارون ۵ را برای رامشیر دادند و پس از جلسه بلافاصله بنده با جناب متینیان راجع به این موضوع صحبت کردم و افراد موثر و شماره تماس ها را در اختیار ایشان قرار دادم.

تا این احظه یعنی ۱۰ مرداد ایشان هیچ اطلاعی از روند شکل گیری پروژه نداشتند و پس از ان اولین جلسه را با مهندس محمدی مدیرعامل هماهنگ کردم و به اتفاق نماینده ی محترم ، پاینده ( احتمالا) و مهندس ادیبی بخشدار ، مهندس بیگدلی اداره کار و حاج شیخ جلیل خالدی به عنوان شورای شهر مشراگه در جلسه حاضر شدیم و مشکلات اشتغال در رامشیر و بخش مشراگه را مفصل توضیح دادیم و خواهان سهمی در طرح توسعه ۲۸ مخزن کشور شدیم که قول مساعد دادند. *البته در این جلسه هم نماینده محترم دفاع کردند و با عنایت به تکمیل مقدمات اجرای طرح و استعلامات صورت گرفته در سال ۹۸ خواهان تسریع و قرار گرفتن طرح در کلنگ زنی سفر قالیباف شدند که خوشبختانه نهایی شد.*

هیچ پروژه ای خلق الساعه نیست و فرایند شروع و اجرای هر پروژه در واقع یک پروسه است و مرحله به مرحله پیش می آید.

همچنین بخوانید:  نقش شیخ های عرب و خان های لر در وضعیت معیشتی و رفاهی خوزستان

هیچ عقل سلیمی هم نمی پذیرد که جناب متینیان در عرض یک ماه این پروزه را نهایی کرده باشد. *این را جناب متینیان بهتر از همه می داند و در صورت نیاز جزئیات بیشتری را مطرح خواهم کرد.*

بخشی از مکاتبات حاج اقبال محمدیان به وزیر محترم نفت نیز در بایگانی اسناد موجود است و اگر ضرورت ایجاب کند منتشر خواهد شد.

*حق مردم خوب و مهربان رامشیر به عنوان سرزمینی که سرشار از نعمت های خدادادی است بیش از این هاست.*

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک اصطلاح رامشیری  

 به همت احمدی مهر

 
logo-samandehi