تاریخ انتشار : شنبه 28 مرداد 1402 - 4:28
کد خبر : 1655

تصویر روشن از آینده جهان

تصویر روشن از آینده جهان

اندیشه مهدویت افزون بر آنکه در زندگی فعلی معتقدان کاربرد دارد، در عین حال اندیشه‌ای معطوف به آینده است و ترسیمی روشن از آینده را به انسان‌ها ارائه کرده است. 🔸 ما به خوبی در می‌یابیم که دل مشغولی به امید صلح و همزیستی این احساس در سراسر تاریخ و در میان همه اقوام و

اندیشه مهدویت افزون بر آنکه در زندگی فعلی معتقدان کاربرد دارد، در عین حال اندیشه‌ای معطوف به آینده است و ترسیمی روشن از آینده را به انسان‌ها ارائه کرده است.
🔸 ما به خوبی در می‌یابیم که دل مشغولی به امید صلح و همزیستی این احساس در سراسر تاریخ و در میان همه اقوام و ملت‌ها از دغدغه‌ها و مسائل بشری بوده است. و هنگامی که دین این وجدان عمومی را تأیید می کند که زمین پس از لبریز شدن از ظلم و ستم از عدل و داد آکنده خواهد شد. به آن احساس عمومی ارزش عینی می‌بخشد.
🔸 ایمان به آینده و سرنوشت محتوم انسان این ایمان نه تنها مایه تسلی و آرامش خاطر است بلکه منشا امید و منشا مقاومت نیز هست توجه به آینده در ذات و سرشت انسان ریشه دارد. و در دین اسلام به این خواست با اندیشه مهدویت پاسخ داده شده است که در آینده امام مهدی با ظهور خویش سعادت و خوشبختی را برای انسانیت فراهم خواهد آورد.
📗کارکردهای اجتماعی اعتقاد به مهدویت
✍محمود ملکی راد،ص۸۴_۸۳

همچنین بخوانید:  پنجمین اثر نویسنده رامشیری به نام "چهار بامداد" وارد بازار کتاب شد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک اصطلاح رامشیری  

 به همت احمدی مهر

 
logo-samandehi