تاریخ انتشار : سه شنبه 10 مرداد 1402 - 18:12
کد خبر : 1557

محمد آلبوعلی

مطالبه‌گری و بَق مرده!

مطالبه‌گری و بَق مرده!

.

چند وقت پیش آنتن دهی تمام خطوط ارتباطی رامشیر به مدت حدود ۵ ساعت قطع شد.

فقط بعضی مناطق اینترنت خانگی کم رمقی داشت. از همین طریق با هر ۳ اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل ارتباط برقرار کردم و علت را جویا شدم، که پیام هر سه آنها مشترک بود: ایرادی در شبکه نیست و از سمت شهرستان است! درست هم میگفتند چون فقط رامشیر دچار این انقطاع کامل با دنیای بیرون شده بود!

بعد از رفع اختلال نیز بارها تماس گرفتم و از حق ضایع شده کاربران در بحث شبکه و اینترنت همراه گفتم، پاسخ آمد که علت متعاقبا به شما اعلام خواهد شد.

از طریق فرمانداری هم پیگیری شد و ظاهرا به استان نامه زده بودند ولی باز هم جوابی…

چند شب بعد در جمعی حاضر بودم. باز هم با اپراتور تماس گرفتم و شرح ما وقع و درخواست توضیح دادم؛ تمام که شد، دوستی با چرخاندن دست، پوزخند زنان گفت: تو أم دنبال بَق مرده میگردی تو این اوضاع! زباله سرتاپای شهرو خورده، دو متر آسفالت صاف باقی نمونده، بعد تو گیر چند ساعت قطعی آنتنی؟ پ وای وای!!

بقیه هم با لبخند یا تکاندن سر تاییدش کردند.

چند لحظه سکوت کردم‌. دیدم راست می‌گوید. مردمی که از جبر شرایط، سطح انتظاراتشان تا حد زباله و جوب و آسفالت و گاو و گوسفندِ وسط بلوار پایین آمده، اساسا مابقی مطالبات و دادخواهی‌ها را مضحکه‌ای ملال آور بیش نمی‌داند. در حد همان بَق مرده!

و به این فکر کردم که مدیریت در چنین شهری چقدر می‌تواند آسان باشد که با تمیز کردن چند کیلومتر جوب و روکش زدن چند خیابان، می‌تواند آنچنان رضایتمندیِ مردمی ایجاد کند، که احداث چندین پروژه بزرگ شهر بازی و سینما و سیستم شهری مکانیزه و مجتمع‌های تفریحی_رفاهی نمی‌تواند معادل آن را برای مردم شهری دیگر با انتظاراتی شهری‌تر جلب کند.

همچنین بخوانید:  جراحی همچنان می‌بلعد، استخر همچنان در خواب...

اصلا شاید برخی مدیران از گذشته تا حال، میزان انتظارات مردم در جوامعی مانند اصفهان و تبریز و حتی برخی شهرهای کوچک پیشرفته را دیده‌اند و از ترس رشد انتظارات مردم اینجا، برای ماندن در همین سطح زیر خط مطالبه گری تلاش کرده‌اند…

گوشی را در جیب گذاشتم و دیگر با اپراتور دوم و سوم تماس نگرفتم…!

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همشهری سه شنبه , ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۴

سلام برادر..خداقوت
تسلیم نشو.. نباید صحنه را برای این مسوالان بی مسولیت خالی کرد. شعله مطالبه گری باید روشن بماند. شما زبان این مردم خسته و ستمدیده هستید که زیر بار مشکلات کمر خم کرده اند. امیدشان بعد از خدا به شما و امثال شماست.

یک اصطلاح رامشیری  

 به همت احمدی مهر

 
logo-samandehi