تاریخ انتشار : پنجشنبه 24 فروردین 1402 - 20:15
کد خبر : 848

اصغر قنواتی

تاخیر در اجرای پروژه های شهری پذیرفتنی نیست 

تاخیر در اجرای پروژه های شهری پذیرفتنی نیست 

وقتی پروژه ای طراحی می شود هدف گذاری و برنامه ریزی خاصی برای آن صورت می گیرد تا ضمن بهره  گیری درست و مناسب از سرمایه، منافع عمومی و رضایت مردم تامین شود. بنابراین مدت زمان اجرای پروژه و برنامه ریزی برای کنترل دقیق آن از نظر زمان  اهمیت فراوانی دارد. یکی از مشکلات رایج

وقتی پروژه ای طراحی می شود هدف گذاری و برنامه ریزی خاصی برای آن صورت می گیرد تا ضمن بهره  گیری درست و مناسب از سرمایه، منافع عمومی و رضایت مردم تامین شود. بنابراین مدت زمان اجرای پروژه و برنامه ریزی برای کنترل دقیق آن از نظر زمان  اهمیت فراوانی دارد.

یکی از مشکلات رایج در شهرداری ها عدم اتمام به موقع پروژه و تاخیر در اجرای آنها است که سبب اتلاف سرمایه های ملی، صرف منابع مالی هنگفت و استهلاک می شود به طوری که برخی پروژه ها توجیه فنی و اقتصادی خود را ازدست می دهند.

وضعیت خیابان های هر شهر بیانگر نوع نگاه مدیریت شهری و یکی از عوامل موثر بر کیفیت زندگی شهروندان و شاخص رضایت از عملکرد شهرداری ها محسوب می شود.

بر این اساس شهرداری رامشیر در حالی پروژه ترمیم و بهسازی آسفالت معابر و خیابان های اصلی را در دستور کار قرار داده است که زمان بندی مشخص و برنامه ریزی مناسب و کارآمدی برای هدایت پروژه و تکمیل آن ندارد.

این روزها در کنار چاله ها، دست اندازها و سرعت گیرهای غیر اصولی، تاخیر و تعلل در اجرای این طرح هم سبب سلب آرامش شهروندان و وارد آمدن خسارت به وسایل نقلیه و رانندگان می شود و عبور و مرور مردم را با اخلال مواجه کرده است.

البته دگرگونی چشم انداز خیابان ها و گردوغبار ناشی از رفت و آمد خودروها هم از دیگر معضلات و چالش های روزمره هستند که می بایست نسبت به رفع آنها چاره اندیشی شود در غیر اینصورت بازخورد منفی این اقدامات بسیار بیشتر از دستاوردهای مثبت خواهد شد.

همچنین بخوانید:  جاده سلامت
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک اصطلاح رامشیری  

 به همت احمدی مهر

 
logo-samandehi