تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آبان 1402 - 22:37
کد خبر : 1958

واکسیناسیون بیش از ۵۰ هزار قطعه طیور بومی در رامشیر علیه نیوکاسل

واکسیناسیون بیش از ۵۰ هزار قطعه طیور بومی در رامشیر علیه نیوکاسل

رئیس اداره دامپزشکی رامشیر از پایان عملیات واکسیناسیون بیش از ۵۰ هزار قطعه طیور بومی در این شهرستان علیه بیماری نیوکاسل خبر داد. امید عامری با بیان اینکه نیوکاسل یک بیماری ویروسی است، ادامه داد: در زمان وقوع به دلیل سرعت بالای انتشار بیماری در جمعیت طیور صنعتی و بومی معمولا نمی‌توان درمان خاصی انجام

رئیس اداره دامپزشکی رامشیر از پایان عملیات واکسیناسیون بیش از ۵۰ هزار قطعه طیور بومی در این شهرستان علیه بیماری نیوکاسل خبر داد.

امید عامری با بیان اینکه نیوکاسل یک بیماری ویروسی است، ادامه داد: در زمان وقوع به دلیل سرعت بالای انتشار بیماری در جمعیت طیور صنعتی و بومی معمولا نمی‌توان درمان خاصی انجام داد و برای پیشگیری از این بیماری باید همه طیور مورد واکسیناسیون قرار گیرند.

بیماری نیوکاسل یکی از بیماری‌های مهم و قابل توجه در گله مرغ و خروس و یا ماکیان است که در صورت بروز، سبب خسارات سنگین به پرورش دهندگان طیور صنعتی (مرغداری‌ها) و روستائیان می‌شود که با اجرای طرح واکسیناسیون رایگان جمعیت طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل علاوه بر بالابردن سطح ایمنی در طیور بومی، مانع از سرایت بیماری به مجموعه‌های پرورش صنعتی طیور می‌گردد.

همچنین بخوانید:  تشکیل ۲ اکیپ ثابت و سیار در طرح تشدید نظارت بهداشتی عید قربان در شهرستان رامشیر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک اصطلاح رامشیری  

 به همت احمدی مهر

 
logo-samandehi