تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 تیر 1402 - 17:02
کد خبر : 1390

به بهانه سفر نماینده محترم به اتریش

روح الله شریعتی

ابراهیم متینیان از باوج تا وین

ابراهیم متینیان از باوج تا وین

نمی دانم این چندمین سفر خارجی نماینده محترم به بلاد فرنگ می باشد.این که ایشان قبل از دوران نمایندگی به خارج سفر کرده یا خیر؛به ما ارتباطی ندارد اما حال که با بودجه بیت المال و از جیب موکلین خود که مالیاتهای سنگین،نقره داغشان کرده است به همه ما مربوط است. کاش این گونه سفرها

نمی دانم این چندمین سفر خارجی نماینده محترم به بلاد فرنگ می باشد.این که ایشان قبل از دوران نمایندگی به خارج سفر کرده یا خیر؛به ما ارتباطی ندارد اما حال که با بودجه بیت المال و از جیب موکلین خود که مالیاتهای سنگین،نقره داغشان کرده است به همه ما مربوط است.

کاش این گونه سفرها در آغاز نمایندگی نمایندگان مجلس اتفاق بیفتد.دلیلش هم مشخص است.بسیاری از نمایندگان شاید امکان سفر شخصی با هزینه خود را قبل از ورود به مجلس ندارند؛مخصوصا با بی ارزش شدن پول ملی که مردم توان مسافرت به شهرهای کشورشان را هم ندارند اما نمایندگان ملت اگر در همان آغاز نمایندگی به چند کشور خارجی کوچانده شوند؛متوجه تفاوت زندگی مردم با سایر کشورها خواهند شد.

مطابق آمار و ارقام و تولید سرانه ناخالص داخلی،اتریش از ثروتمندترین کشورهای جهان می باشد و این خود جای سوال است که کشوری که نفت آنچنانی ندارد؛میزبان صادر کنندگان بزرگ نفت در جهان می باشد.!کشوری که مردمش در امنیت کامل سیاسی،اقتصادی و اجتماعی به سر می برد و برعکس کشور ما دادگاه و دادگستری ها آنجا از بیکاری پشه می کشند و چای و نسکافه می نوشند.

صنعت اصلی اتریش،ماشین سازی ست و تولید و فروش قطعات خودرو.لطفا اگر آقای میرسلیم در این سفر با شما هست آن را به یکی از کارخانه های تولید خودرو ببرید که تفاوت ماشین های آشغال داخلی با قیمت های میلیاردی را با نمونه های خارجی بفهمد.راستی آقای متینیان،لطفا تحقیق کنید با پولی که مردم ایران برای خرید پراید می پردازند؛در اتریش می توانند چه ماشین هایی سوار شوند؟آیا در اتریش هم سالیانه ۲۰ هزار نفر در جاده ها بر اثر سوانح رانندگی از بین می روند و خانواده هایی تا ابد داغدار عزیزانشان می شوند؟

همچنین بخوانید:  انسان و اسب

یکی از منابع اصلی درآمد دولت اتریش،گردشگری ست. ثروت هنگفتی که بدون هیچ زحمت و هزینه ای به خزانه برخی کشورها سرازیر می شود.کشوری که جاذبه های گردشگری آن در مقایسه با ایران عزیز ما قابل مقایسه نیست.اما سهم ما از گردشگری در دنیا را از عزت الله ضرغامی بپرسید.

آقای متینیان،لطفا حواستان باشد گوشی خود را از حالت دانلود اتوماتیک خارج کنید که در آنجا در کسری از ثانیه تمام داده های شما به فنا خواهد رفت و ما در اینجا از صبح تا شب کارمان ارسال فیلترشکن های کلنگی برای یکدیگر است و البته مافیای فروش فیلترشکن ها هم مشغول کسب و کار حلال از جیب مردم می باشند.

آقای نماینده آیا می دانید سیستم آموزشی اتریش یکی از بهترین سیستم های آموزشی در جهان می باشد.مدارسی زیبا و مملو از امکانات آموزشی با دانشگاههای معتبر بین المللی که اگر وقت کردید حتما سری به یکی از مدارس عادی آنجا بزنید و مدیر آن مدرسه را با رئیس آموزش و پرورشی که بر ما گماشته اید مقایسه کنید و حتما پی به تفاوت ها خواهید برد.

دانه فلفل سیاه و خال مهرویان سیاه

هر دو جانسوزند اما این کجا و آن کجا

باور کنید آقای متینیان ما اصلا به سفر شما حسادت نمی کنیم؛نمی دانم آیا با زبان انگلیسی آشنایی دارید و می توانید جواب حالتان چطور است را به انگلیسی بگویید یا خیر اما حداقل این را تجربه خواهید کرد که دانستن یک زبان بین المللی چقدر می تواند برای ما مفید و سود آور باشد.هر چه باشد شما پس از این اجلاسیه سری هم به بازارهای پر زرق و برق وین خواهید زد و اگر انگلیسی بلد باشید می توانید کمی هم با آنها چانه بزنید.هر چند تورمی که ما در این جا تجربه می کنیم؛نفسمان را به شماره انداخته و تورم اتریش زیر ده درصد می باشد.

همچنین بخوانید:  سفر به رامشیر – ۸

برایتان سفری امن و بی خطر آرزو می کنم و دعا می کنم امکان این گونه سفرها برای تمام مردم کشورم مهیا شود که بتوانند زیبایی های زمین و تنوع فرهنگی و اقلیمی آن را از نزدیک با چشمان خود ببینند.

به امیدِ آن روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک اصطلاح رامشیری  

 به همت احمدی مهر

 
logo-samandehi