تاریخ انتشار : جمعه 5 فروردین 1401 - 16:54
کد خبر : 680

نصراله احمدی‌مهر

همایش بزرگداشت رامشیر ؛ نقطه‌شروع یک راه

همایش بزرگداشت رامشیر ؛ نقطه‌شروع یک راه

چهارشنبه سوم فروردین همایشی با عنوان “بزرگداشت رامشیر” با حضور برخی از مسئولین و چهره‌های سرشناس فرهنگی، ورزشی و هنری شهرستان در سالن ارشاد برگزار شد. این رویدادِ خجسته و مهم متاسفانه بازتاب چندانی در رسانه‌های محلی نداشت. و این در حالی است که ماهیت این گردهمایی‌، بسیار متفاوت‌تر از مراسمات خبرساز دیگر است و

چهارشنبه سوم فروردین همایشی با عنوان “بزرگداشت رامشیر” با حضور برخی از مسئولین و چهره‌های سرشناس فرهنگی، ورزشی و هنری شهرستان در سالن ارشاد برگزار شد.

این رویدادِ خجسته و مهم متاسفانه بازتاب چندانی در رسانه‌های محلی نداشت. و این در حالی است که ماهیت این گردهمایی‌، بسیار متفاوت‌تر از مراسمات خبرساز دیگر است و شایسته است با توجهی ویژه به آن نگریست.
در واقع این بزرگداشت را باید نقطه عطفی در معرفی قدمت تاریخی و فرهنگ دیرینه شهرستان رامشیر به شمار آورد. قدمتی که به گواه یافته‌های باستان‌شناسی ریشه در اعماق تاریخ دارد. مسلماً برگزاری مستمر و سالانه این همایش نه تنها نگاه‌ها را به سوی این شهر رنجور و محروم معطوف می‌کند بلکه سبب می‌شود که همشهریان رامشیری نیز با نگاهی ژرف و دقیق به موطن خود بنگرند و ریشه‌های تعلق خاطر خود را به این شهر محکم‌تر کنند.
بنابراین آشنایی با ابعاد مختلف فرهنگی ، تاریخی و فرهنگی شهر می‌تواند به جهشی بلند و حرکتی نو منجر شود که در بلندمدت می‌توان ثمره آن را در کشف و شکوفایی استعدادها و حتی حفظ سرمایه‌های مادی و معنوی شهر مشاهده نمود. مضاف بر آن، این رویداد فرهنگی چون آلبومی خاطره‌انگیز، خاطرات ارزشمند گذشتگان را ثبت و ضبط می‌کند. حفظ خاطرات بزرگان بی‌شک موجب غنا و اعتبار فرهنگی شهر می شود.نباید فراموش کرد که هر کدام از این بزرگان که از دست برود در واقع کتابخانه‌ای بزرگ سوخته است. پس بر ماست که قدر این گنجینه‌های ارزشمند را بدانیم تا بعدها داغ حسرت بر پیشانی شهر نماند.

نگارنده برای برگزاری باشکوه این همایش در سال‌های آتی ، پیشنهادات زیر را ارائه می‌دهد:

همچنین بخوانید:  نوشتاری در باب قرآن پژوهی به مناسبت (تقارن هفته قرآن وپژوهش در آذر ۱۴۰۰)

۱. تشکیل کارگروه برای برگزاری مطلوب همایش.

۲. انتخاب یک روز مشخص و ثابت برای همایش. (نگارنده روز تغییر نام شهرستان از خلف اباد به رامشیر را پیشنهاد می دهد.)

۳. دعوت از تمام اساتید و فضلای شهر حتی آنان که رحل اقامت به شهرهای دیگر افکنده اند.

۴. تهیه نمایشگاه عکس از سال های دور رامشیر

۵. تهیه و تدوین نماهنگ در معرفی جاذبه های توریستی شهر.

۶. تقدیر از افتخار‌آفرین های شهر در زمینه های مختلف

امید است با همفکری و همدلی دلسوزان و فرهیختگان شهرستان بتوان غبار فراموشی را از چهره خسته شهر سترد و شهر را به سوی پیشرفت و آبادانی پیش برد . یقینا در سایه این امر می‌توان به تدریج به جذب سرمایه‌گذاری، امنیت و از همه مهم‌تر بر تلالو چهره شهرستان افزود و گوی سبقت را از شهرهای دیگر ربود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 5 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۵
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

محفوظیان جمعه , ۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۶

دورود بر استاد احمدی مهر عزیز
همانگونه که در نوشتار وزین خود فرمودید برگزاری این همایش می تواند نقطه‌ی عطفی برای توجه به ظرفیت های تاریخی ، فرهنگی، گردشگری و اقتصادی این شهرستان محروم باشد . انتخاب یک روز بنام روز رامشیر در تقویم فرهنگی استان ضرورتیست که باید با کمک و همفکری نخبگان و بزرگان شهر و مساعدت مدیران انجام شود .

البوغبیش یکشنبه , ۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰

سلام استاد
با شما موافقم .آن شالله با همفکری و برنامه ریزی نام رامشیر از گمنامی خارج شود . در مورد آن هم باید تبلیغ زیاد بشه. کسی از این همایش خبر نداشت.

مریم یکشنبه , ۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷

اطلاع رسانی موضوع و تاریخ برگزاری در شهر به شدت ضعیف بود و زمانی علاقمندان به اینگونه برنامه ها متوجه شدند که همایش اجرا و تصاویر استوری شد. وگرنه ما هم دوست داشتیم در چنین اتفاقاتی -که به پیشرفت شهر یاری رساند- شرکت کنیم

محمد عتابی دوشنبه , ۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۸:۵۳

با سلام ودرود به استاد احمدی مهر که به جا به نقد اولین همایش گرامیداشت رامشیر پرداختند.در این زمینه حرف بسیار است. به نظر می رسد یکی از مهمترین قدم های لازم در این زمینه دوری از نگاه سنتی به بسیاری مسائل والبته توجه به موضوع بسیار بااهمیت تبلیغ و اطلاع رسانی است. بسیار مفید فایده خواهد بود که دست اندرکاران از تجربه های سایر شهرها و ماطق در این زمینه بهره ببرنند و طرحی نو دراندازند.

دانشجو دوشنبه , ۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۹:۴۰

فکر بسیار خوبی است. متاسفانه منطقه ما سالهاست گرفتار قوم گرایی شده و این همایش می تونه تا حدودی در شهر وحدت ایجاد کنه به شرطی که برگزارکنندگان این نکته رو در نظر داشته باشند و به استعدادها و بزرگان شهر با یک چشم نگاه کنند. اگر اینطور نباشه به نتیجه نمیرسه

یک اصطلاح رامشیری  

 به همت احمدی مهر

 
logo-samandehi