تاریخ انتشار : دوشنبه 7 خرداد 1403 - 20:31
کد خبر : 2250

دکتر محمد عتابی

نماینده جدید و افق های فرارو

نماینده جدید و افق های فرارو

نماینده منتخب جدید مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی پس از دو مرحله رقابت نفس‌گیر به خانه‌ی ملت راه یافت. امیر حسین نظری راهی بهارستان شده،در اندک زمانی متولی نمایندگی می شود. با آرزوی موفقیت برای ایشان، ضرورت بهره‌گیری از تجربه‌های دیریاب گذشته و استفاده از خرد جمعی، شهروندان را بر آن می‌دارد

نماینده منتخب جدید مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی پس از دو مرحله رقابت نفس‌گیر به خانه‌ی ملت راه یافت. امیر حسین نظری راهی بهارستان شده،در اندک زمانی متولی نمایندگی می شود.
با آرزوی موفقیت برای ایشان، ضرورت بهره‌گیری از تجربه‌های دیریاب گذشته و استفاده از خرد جمعی، شهروندان را بر آن می‌دارد تا به برخی نکات جهت پیمودن راه پیش رو اشاره نمایند. در ادامه به مواردی از آن‌ها اشاره می‌شود:
در انتخابات اخیر حوزه‌ی رامهرمز و رامشیر بر همه آشکار شد که شهرهای کوچکی چون رامشیر تا چه  اندازه می‌تواند در پیروزی نهایی یک نامزد، نقش تعیین کننده و تاثیرگذار داشته باشد؛ این‌ مساله می‌طلبد تا پیروز میدان پرچالش انتخابات، نگاه ویژه‌ای به این منطقه داشته باشد چرا که ابعاد آن گسترده و بسیار حیاتی است و در گزینش مجدد او نقشی اساسی ایفا می‌کند.هم چنین این مساله زمانی بیشتر اهمیت پیدا می‌کند که نماینده واقف شود: مناطق و شهرهای کوچک به دلیل بی‌توجهی و بی‌اعتنایی، لگدکوب محرومیت و نبود حداقل‌های زیست هم چون: راه‌های ارتباطی استاندارد و ایمن، امکانات بهداشتی – درمانی و آموزشی هستند.
این موارد، جز فشار روزافزون غول تورم بر جان و مال مردم است که امید به زندگی و تاب و توان عمومیشان را تحلیل می‌برد.در این بین، بیشتر نخبگان و کسانی که توانایی مهاجرت دارند، از اصلاح امور و سازندگی شهر خود ناامید شده، کوچ اجباری از شهر محل تولد – زندگی را به بقا و اصلاح احتمالی امور ترجیح می‌دهند. بنابراین ضروری است که نماینده‌ی جدید به دور از گرایش‌های تنگ‌نظرانه با بهره‌گیری از همه‌ی ظرفیت‌های(مخالف-موافق) موجود در حوزه‌ی انتخابیه  همانند: دعوت از دست اندرکاران و مشرفان به امور، دلسوزان و نخبگان و اتاق‌های فکر به تشکیل کارگروه‌های متعدد جهت چاره‌اندیشی و ارائه‌ی راهکار همت بگمارد.از سوی دیگر منتخب جدید مردم با توجه به کم اقبالی نسبت به نماینده‌ی سابق و توقف ایشان در این مرحله (به‌خصوص توسط مردم رامشیر) اشتباهات و بی‌توجهی‌ها را نصب‌العین قرار داده، تجربه کسب کند. ایشان باید بر این نکته مشرف باشد که عدم اعطای فرصت نمایندگی دوباره به یک نفر، ممکن است در کمین او نیز قرار بگیرد.به هر روی، برای خدمت بهتر به مردم باید عملکرد نماینده‌ی جدید در جذب اعتبار برای انجام پروژه‌های لازم که استفاده از حق قانونی اوست هم مدنظر باشد.
سخن آخر این که: نماینده‌ی جدید باید به این نکته توجه کند که شعار “تغییر” توسط ایشان، انتظار عامه‌ی مردم است تا به مرور شاهد تحولات مثبت در بسیاری از رویکردها و عملکردها از سوی ایشان باشیم.در این راه، نماینده علاوه بر مطالبات متراکم و انباشته که از گذشته به جای مانده، باید افق‌های جدیدی  همچون سیاست گذاری فرهنگی را فرا رو قرار دهد. شعار«تغییر» باید به راهبرد تغییر و «تحول مثبت» در همه زمینه ها منتهی شود چرا که ضرورت تغییر انتظارات عمومی از نماینده جدید  را به شدت بالا برده است و این امر نباید با تغییر برخی مدیران و تغییرات روبنایی و ظاهری اشتباه گرفته شود.  تغییر مثبت علاوه بر تغییر در رویکردهای کلی وکلان، با توجه به کارنامه عملکرد مثبت مدیران فعال ومردمی، شدنی است. این امر با تلاش برای اتحاد و یکپارچگی مردم حوزه‌های انتخابیه و پرهیز از نگاه ویژه به افراد خاص، جامه‌ی عمل حقیقی می پوشد.

همچنین بخوانید:  یادداشتی در چگونگی پیدایی آیینِ باستانیِ نوروز
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 4 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۳
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یحیی سه شنبه , ۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۷:۵۹

لطفا در مورد پایگاه یا همان پدافند هوایی بیشتر مطلب و انتقاد از مسئولین که چرا این سرمایه ملی رهاشده ومورد بی توجهی قرار می گیرد می تواند با اندکی توجه بیشتر نقطه مثبتی در راه پیشرفت رامشیر قرار گیرد

۱
سلام سه شنبه , ۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۴

با سلام
در نوشته دو‌ ایراد وجود دارد خصوصا اگر بخواهیم‌ هردو مرحله این انتخابات را در نظر بگیریم .
۱ رای راشیر تاثیر گذار بوده لکن تعیین کننده نبوده است،چون علیرغم اختلاف فاحش آرا بین هر دو کاندیدا در هر دو مرحله میتوان گفت منتخب مردم رامشیر مشخص است و خصوصا اگر گزینه بومی رامشیری در دور دوم حضور داشت این مسئله واضحتر و برای همکان قابل لمس بود.
ایراد دوم استفاده از تعبیر کم اقبالی برای نماینده ای که بیشترین رای را در شهرستان رامشیر داشته است و آراء ایشان نسبت به دور قبل در رامشیرتقریبا ۳ برابر شده است تعبیر صحیحی نیست.
لکن در مورد راهکار ها و استفاده از همه ظرفیت های شهرستان مقوله و‌مطالبه صحیحی است.

۱
شاكر ابو امين سه شنبه , ۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۷

با سلام خدمت دکتر عتابی
نکاتی بسیار مهم و حیاتی ذکر کردید جا دارد دکتر نظری از پتانسیل هایی همچون جنابعالی در تحقق شعار تغییر که همان تغیبر مثبت است، نهایت استفاده را ببرد، بی شک قلم شما می تواند در پیشبرد این اهداف، تاثیر بسزایی داشته باشد.
و ذکّر فإنّ الذکری تنفع المومنین . الذاریات آیه ۵۵

۱
یک اصطلاح رامشیری  

 به همت احمدی مهر

 
logo-samandehi